There was an error in this gadget

Friday, January 22, 2016

Classical Music

| |

Gara-gara dengar officemate pasang instrumental music dari piano, aku pun pergi la cari kat Youtube lagu-lagu klasik yang dah lama aku tak dengar.

At first i'm not so into classical music because of the impression well boring. Then years ago i've totally changed my perspective, this is due to the best Japanese musical drama (in my opinion) i've ever watched. Well i kind of watched this drama more than i can counted.The title is Nodame Cantabile, this show was a never ending laughing from 1st episode until the final. Then last year i heard from my best friend there is Korean drama that remake this Nihon dorama. I recommend you watch the Japanese version...hahaha saya kan peminat drama jepun...tentulah pergi suruh tengok yang jepun punya versi.

Jadi bermula dari sini aku suka dengar lagu klasik. boleh dikatakan hampir semua lagu OST untuk Nodame ni aku suka. Tapi aku ada lagu kegemaran:

1. Mozart Piano Sonata Two Pianos
2. Mozart Violin Sonata
3. Beethoven Symphony No 7
4. Gershwin Rhapsody in Blue

Jadi silalah cuba dengar lagu klasik ini. Mana tahu boleh hilang sterss. Tapi lagi bagus kita dengar orang mengaji Al-Quran atau kita membacanya.
Ini juga adalah pesanan untuk diri sendiri.




Nota Kaki: Saya baru Ngaji sampai juz 19..huhu lama dah ni...bila la nak khatam..    

0 comments:

go-top

Post a Comment

Labels

Followers

 
 

Coret - Coretan | Diseñado por: Compartidísimo
Con imágenes de: Scrappingmar©

 
top